CzasDzieci.pl Reklama w CzasDzieci.pl

Krawcy internetu

Reklamodawcy zgłaszający się do podmiotów realizujących kampanie w sieci oczekują rozwiązań „szytych na miarę". Ten nadużywany często zwrot, mimo wszystko idealnie oddaje wysokie oczekiwania klientów. Warto się przyjrzeć czy „krawcy internetu", czyli sieci reklamowe i agencje mediowe, są w stanie im sprostać.

 

W jednym z artykułów, traktującym o wyższości szycia garniturów na miarę nad kupowaniem gotowych ubrań można przeczytać, że taki zindywidualizowany ubiór „zapewnia idealne dopasowanie do sylwetki, najwyższej jakości tkaniny i perfekcyjne wykonanie". Dodatkowo, że często jest to jedyne wyjście „po pierwsze dlatego, że oferta sklepów nie przewiduje ubrań w danym rozmiarze, po drugie dlatego, że dobrze dobrany garnitur tuszuje niedoskonałości urody (...)".

 

Jak to się ma do marketingu online?

 

Reklamodawca, decydujący się na zrealizowanie kampanii reklamowej w internecie ma sposobność zamówienia usługi, która, jak wspomniany garnitur, będzie „idealnie dopasowana", „najwyższej jakości" i „perfekcyjnie wykonana". Goldbach Audience, dostawca narzędzi do realizacji kampanii display, wideo i mobile w internecie, wprowadził na rynek ofertę, która składa się z trzech głównych filarów. Poza Reach & Context (szeroki zasięg i witryny z każdej kategorii tematycznej), Audience & Conversion (zaawansowane rozwiązania technologiczne i dotarcie do konkretnego użytkownika), powołał również linię Dedicated & Tailor made. Ta ostatnia nawiązuje do możliwości prowadzenia niestandardowych realizacji na serwisach o najwyższych parametrach mediowych.

 

W reklamowym świecie tak jak w życiu, dobrzy krawcy są na wagę złota. Pytanie jak w gąszczu propozycji znaleźć tę najodpowiedniejszą? Czym musi się charakteryzować solidna oferta na przeprowadzenie niestandardowych akcji w internecie?

 

1. Szerokim wyborem wartościowych powierzchni, na których można realizować działania promocyjne. Witryny prezentowane reklamodawcy powinny być wyselekcjonowane i spełniać wiele surowych kryteriów. Z czego najważniejszymi są: znana i pożądana przez reklamodawcę marka, wysokiej jakości treści, potencjał jeśli chodzi o działania brandingowe i prowadzenie zarówno kampanii dedykowanych, a przede wszystkim tych niestandardowych.

 

2. Różnorodnymi formatami. Reklamodawcy mogą oczekiwać od sieci reklamowych i agencji mediowych ofert zawierających niestandardowe produkty komunikacyjne. Narzędzi zindywidualizowanych, dostosowanych w pełni do zamierzeń i celów projektu klienta. Mowa tu przede wszystkim o grach, aplikacjach, konkursach, artykułach sponsorowanych czy dedykowanych podstronach, tworzonych od podstaw na zamówienie reklamodawcy. Umiejętne łączenie formatów poprzedzone holistycznym spojrzeniem na projekt powinno stanowić podstawę w kontaktach z klientem. Warto zwrócić uwagę czy podmiot, z którym nawiązujemy współpracę ma doświadczenie, zasoby ludzkie i technologiczne do sprawnego przeprowadzenia nieszablonowych akcji w określonym czasie.

 

3. Ciekawymi scenariuszami działań. Potencjał witryn powinien być wykorzystany do emisji nieszablonowych, wieloetapowych kampanii. Takich, które dzięki przemyślanemu harmonogramowi będą nie tylko informować internautów, ale również wzbudzać określone emocje i prowadzić do zaangażowania odbiorcy. Jedną z metod może być publikacja materiałów o zróżnicowanej treści i czasie emisji w zdywersyfikowanych kanałach przekazu. Chodzi o prowadzenie takich działań, które finalnie rozbudzą w internaucie zainteresowanie i wytworzą pewnego rodzaju napięcie. Klient ma prawo oczekiwać szczegółowo rozpisanych propozycji kampanii uwzględniających pomysły na zagospodarowanie oferowanych powierzchni.

 

Konkurs cosplay'owy DMC: Devil May Cry! jest bardzo dobrym przykładem tego, jak na jednej, dobrej witrynie można zrealizować cieszącą się powodzeniem akcję niestandardową. Działania, o których mowa zostały zrealizowane przez witrynę GRY-OnLine (sam konkurs oraz jego promocja). Uczestnicy konkursu mieli za zadanie wybrać i zagłosować na ich zdaniem najlepszy z sześciu zaprezentowanych cosplay'ów (w tym przypadku stylizację modelki na postać z gry) oraz krótko uzasadnić swoją decyzję. Internauci bardzo dobrze przyjęli umieszczenie na stronie konkursowej filmiku „Making of" dokumentującego udział modelek w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Wynik akcji mówią same za siebie - organizatorzy zarejestrowali ponad 20 000 otwarć strony konkursowej, średni czas spędzony na stronie to 00:03:39, liczba głosów oddanych na cosplay'e to ponad 8 000, liczba uzasadnień swoich głosów (tym samym zgłoszeń do konkursu) to ponad 400.

 

Potencjał jakościowych witryn, nietuzinkowe formaty reklamowe, dobre pomysły - tylko tyle i aż tyle wystarczy, żeby przeprowadzić zapadającą w pamięć i skuteczną akcję specjalną w internacie.

 

Źródło:
© CzasDzieci.pl